Održivi razvoj turizma posebnih interesa

Utorak, 29. Rujan, 2015

Projekt „Održivi razvoj turizma posebnih interesa (SUD SIT)” trajao je dvije godine, od 16. rujna 2013. do 15. rujna 2015 godine. U tom periodu ostvarene su sve planirane projektne aktivnosti, koje su kao vodeći partneri provodili Udruga hrvatskih putničkih agencija UHPA (s partnerima: Udrugom agroturizam Konavle i Regionalnom razvojnom agencijom Dubrovnačko-neretvanske županije DUNEA-om) te Općina Tivat (s partnerima Turističkom organizacijom Tivat i Javnim komunalnim poduzećem Tivat).

Ukupna vrijednost projekta iznosila je 351.847,01 eura, a iznos bespovratnih sredstava Europske unije  293.597,32 eura. Ukupna vrijednost projekta u Crnoj Gori je 209.560,05 eura, a od toga je iznos bespovratnih sredstava Europske unije 174.560,05 eura. Ukupna vrijednost projekta u Hrvatskoj je 142.286,96 eura, od čega je iznos bespovratnih sredstava Europske unije 119.037,27 eura.

Na startu provedbe projekta izrađena je studija „Procjena potencijala za razvoj turizma posebnih interesa u prekograničnoj regiji“. Studija je rezultat istraživanja, intervjua i rada autorice u fokus grupama, s preporukama za razvoj turizma posebnih interesa, identificiranim potencijalnim lokacijama za turističku infrastrukturu i načinom vrednovanja turističkih proizvoda.

Preko  sto kilometara biciklističkih staza u Konavlima je poboljšano ili  uređeno te  adekvatno označeno s preko 100 smjerokaza, mapirano i prilagođeno za GPS uređaje, a u svrhu pješačke i biciklističke staze je adaptirana i trasa bivše željezničke pruge.

Brojna grupna i individualna savjetovanja o turizmu posebnih interesa u cilju uvođenja europskih standarda održivosti u turističkom sektoru (Travelife standardi) održana su tijekom projekta, s ciljem uvođenja istih u razvoj nove zajedničke turističke ponude. Ukupno 20 novih prekograničnih ruta i itinerera turizma posebnih interesa je razvijeno u okviru projekta kao rezultat tih savjetovanja.

Na studijskom putovanju u Istru  sudjelovalo je 44 predstavnika turističkih agencija, lokalnih pružatelja usluga u turizmu i predstavnika resornih institucija iz Crne Gore i Hrvatske.  Održani su brojni treninzi i savjetovanja, s naglaskom na 6 specijaliziranih treninga turizma posebnih interesa u Konavlima i Tivtu, na kojima je sudjelovalo više od 300 turističkih djelatnika. Također, u okviru projekta izrađena je Studija izvodljivosti i tehnički dizajn rekonstrukcije biciklističkih staza u ruralnom području Općine Tivat, te su nabavljena bicikla i električna bicikla za razvoj biciklističkog turizma u projektnom području.

Pripremljeni su promotivni materijali namijenjeni poboljšanju marketinških aktivnosti, realizirane posjete inozemnih touroperatora (6 predstavnika EU turoperatora zainteresiranih za razvoj novih proizvoda za turizam posebnih interesa i uspostavljanje suradnje s lokalnim poduzetnicima) te organizirane biciklističke i multyaktivne promotivne utrke u Konavlima i Tivtu.

Mrežna stranica “Prekogranični turizam Hrvatska-Crna Gora (http://www.crossbordertourism.com/)” osmišljena je s ciljem promocije turizma posebnih interesa u prekograničnom području Hrvatske i Crne Gore kroz novu sliku destinacije atraktivne cijele godine. Namijenjena je poslovnom sektoru (turoperatorima, turističkim agencijama, pružateljima usluga u turizmu), turistima (grupnim i individualnim), lokalnim dionicima (turističkim organizacijama, udrugama civilnog društva).

Projekt je pridonio raznovrsnijoj i sadržajnijoj ponudi posebnih interesa održivog turizma, kroz zajedničke akcije na prekograničnom području općina Tivat i Konavle.

Također, projekt je razvio nove proizvode za turizam posebnih interesa i proširio turističku ponudu te doprinio produžetku turističke sezone i periodu boravka turista u destinaciji. To predstavlja doprinos povećanju broja turista u periodu izvan glavne sezone, povećanju prihoda od turizma i poboljšanju životnog standarda stanovništva.

Osim toga, svi sudionici  projekta imali su priliku upoznati se sa aktualnim trendovima i saznanjima o zahtjevima gostiju, te novim oblicima marketinškog pristupa turističkom tržištu.