Pogled na uspješno proveden projekt: T.H.I.N.K.

Srijeda, 1. Travanj, 2015

Projekt THINK je trajao godinu dana, počevši od 1. travnja 2013. godine i završen je 31. ožujka 2014. godine. Tijekom ovog perioda, sve planirane aktivnosti su provedene.

Projekt su implementirali Dječji vrtić Dubrovnik (s hrvatskim partnerima – Gradom Dubrovnikom i  Razvojnom agencijom grada Dubrovnika DURA-om) i dječji vrtić “Radost”Kotor (s Općinom Kotor kao partnerom).

Financijski podaci: ukupna vrijednost projekta je 102.866,60 eura, od čega je iznos bespovratnih sredstava Europske unije 84.456,81 eura. Ukupna vrijednost projekta u Crnoj Gori iznosi 51.437,58 eura, a iznos bespovratnih sredstava Europske unije 41.837,58 eura. Ukupna vrijednost projekta u Hrvatskoj je 51.429,02 eura, od čega je 42.619,23 eura  iznos bespovratnih sredstava Europske unije.

Ciljevi projekta doprinijeli su poboljšanju odgojno-obrazovnog sustava kod djece predškolske dobi u prekograničnom području. Koristeći partnerski pristup, javne predškolske ustanove iz Dubrovnika i Kotora pripremile su  ovaj projekt s ciljem poboljšanja kvalitete  života u prekograničnom području kroz razvoj intelektualnih sposobnosti djece predškolske dobi i ponovne uspostave dobrosusjedskih odnosa dviju zemalja.

Javne predškolske ustanove iz Dubrovnika i Kotora uvele su sustav vježbi u svakodnevnim  obrazovnim aktivnostima u dječjim vrtićima, a koje su se pokazale poticajnima u  razvoju  intelektualnih sposobnosti, pod nazivom Mensa NTC (njegovanje darovite djece) sustav za učenje. Kroz realizaciju ovih specifičnih ciljeva, poboljšana je ne samo  razina suradnje uspostavljena između institucija, nego i preduvjeti za poboljšanje susjedskih odnosa.

Nabavljena  je odgovarajuća oprema pogodna za implementaciju Mensa NTC sustava učenja. To su specijalizirani set igračaka koje su prilagođene za djecu predškolske dobi. Ove igračke su se koristile i nakon završetka akcije, jer su pogodne za svakodnevnu uporabu u dječjim vrtićima.

Obrazovanje odgojitelja održano je za 60 odgojitelja, po 30 iz Dubrovnika i Kotora. Treninzi su održani u Kotoru 29. lipnja 2013. i 30. lipnja 2013., a u Dubrovniku 22. lipnja 2013. do 23. lipnja 2013. Treninzi su održani pod vodstvom stručnjaka u Mensa NTC sustavu učenja. Odgojitelji su educirani za primijenu različitih vježbi za čitanje, glazbu, smještaj očiju, motornih funkcija, igi pamćenja, pažnje, funkcionalnog razmišljanja i kreativnosti kod vrtićke djece. Ovi treninuo omogućili su vrtićima iz obje zemlje da se međusobno upoznaju i da razmjenjuju svoja iskustva. Poslužili su za jačanje veza između sudionika u projektu; dali uvid o kulturnim i metodološkim razlikama u odnosu na partnera i omogućulu razmjenu dobre prakse za daljnji rad s djecom.

Edukacija roditelja: s obzirom na važnu ulogu obitelji u intelektuanom razvoju djeteta, bilo je potrebno uključiti i obitelji u projekt te im predstaviti Mensa NTC sustav učenja. Ovi treninzi za roditelje također su predviđeni od stručnjaka Mensa NTC sustava učenja, koji su prezentirali njegov koncept i tehnike. Roditelji su se imali priliku upoznati s njim, vidjeti program u praksi i dobiti odgovore na specifična pitanja. Više od 150 roditelja iz Kotora i Dubrovnika su praktično educirani za rad sa svojom djecom kod kuće.

Provedba Mensa NTC sustav učenja – Mensa NTC sustav učenja je inovativna metoda za poticanje funkcionalnog znanja i intelektualnih kapaciteta kod najmlađih. Ovaj sustav za učenje polučio je uspješne rezultate. Nakon što su odgojitelji implementirali  Mensa NTC sustav učenja, djeca su poboljšala svoje opće percepcije i sposobnosti, te stekli znanje o svom susjedu. Metode koje su sastavni dio Mensa NTC sustav učenja sastoje se od razvoja stimulacije očnih mišića, koordinacije pokreta i motoričkih funkcija, brzine  razmišljanja, funkcionalnog znanja (apstraktnih simbola, glazbe i logike). Mensa NTC stručnjaci provodi nadzor nad provedbom sustava učenja i postignutim rezultatima  nakon početna 3 mjeseca provedbe. Mensa NTC stručnjaci su bili na raspolaganju za redovite konzultacije s nastavnicima i roditeljima putem internet foruma te u izravnoj komunikaciji. Mensa NTC sustav učenja implementiran je za 9 mjeseci tijekom projekta i nastavio se nakon završetka akcije.

Uspostavljanje dugoročnog partnerstva sa stvaranjem prekogranične mreže službeno je objavljeno i potpisano Deklaracijom projektnih partnera. Potpisivanje deklaracije održalo se u Kotoru tijekom “Festivala kotorskih dječjih kazališta”. Ovo je učinilo suradnju na razini vrtića javno vidljivom te potvrdilo spremnost i predanost projektnih partnera da i dalje rade zajednički u cilju stalne razmjene znanja, poboljšanja uvjeta edukacije predškolske djece, kao i boljeg razumijevanje i dobrosusjedskih odnosa. Deklaraciju je potpisalo pet predstavnika institucija koji su bili uključeni u provedbu projekta.

Tijekom provedbe projekta promotivni materijali su proizvedeni u svrhu promicanja i vidljivosti projekta. Ovi materijali su zamišljeni kao info vodič  s uključenim primjerima i dosadašnjim rezultatima projekta i Mensa NTC sustava učenja. Postilaja je potreba za podizanjem javne svijesti o pitanjima obuhvaćenim projektom u javnom prostoru Hrvatske i Crne Gore. Zbog toga, intezivna medijska promocija projektnih aktivnosti i ciljeva obuhvatila je lokalne  tiskane  elektroničke  medije u obje države.